یک هزار و 600 معلم جذب آموزش و پرورش قزوین شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، نقی سیاهکالی مرادی روز یکشنبه در نشست کمیته تخصصی اجرای طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان استان قزوین اظهار کرد: شرایط تعلیم و تربیت و نحوه آموزش به دانش آموزان باید با توجه به فراخور روز صورت گیرد تا تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نقی سیاهکالی مرادی روز یکشنبه در نشست کمیته تخصصی اجرای طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان استان قزوین اظهار کرد: شرایط تعلیم و تربیت و نحوه آموزش به دانش آموزان باید با توجه به فراخور روز صورت گیرد تا تاثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: شیوه و سبک زندگی دانش آموزان امروز نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده و ویژگی های رفتاری آنها نیز تغییر یافته که ضروری است این تغییرات مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: آموزش و پرورش هرساله قبل از شروع سال تحصیلی به شکل دقیق و درست، مدیران، مربیان، مشاوران و معلمان را درقالب دوره ها و طرح های مختلف توجیه می کند و در انتصابات مدیران ملاک را بر شایستگی قرار می دهد.

این مسوول ادامه داد: این نکته را نیز باید مدنظر قرار داد که تعلیم و تربیت دانش آموزان و کاهش آسیب های اجتماعی مربوط به قشر نوجوان و جوان فقط با تلاش آموزش و پرورش صورت نمی گیرد، بلکه خانواده ها و والدین این نوجوانان باید همگی پای کار باشند و ضمن شناختن مشکلات و مسایل آنها در جهت رفع آن تلاش کنند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش قزوین، انجمن اولیا باید در خصوص آسیب دانش آموزی موثرتر عمل کنند، چون درصد زیادی از دانش اموزان که در مدارس به ما پناه می آورند، پدران و مادران خوبی ندارد و تفاوتی که بین تربیت و خانواده ها وجود دارد آسیب زا است.

سیاهکالی مرادی به برگزاری یک هزار و 760 ساعت کلاس آموزشی تحت عنوان جهاد تببین برای دانش آموزان پرداخت و خاطرنشان کرد: برگزاری ساحت های 6 گانه فوق العاده قوی و موثر بود و توانست دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت کند.

وی یادآور شد: 45 درصد مدارس استان تخریبی است و امکانات خوبی ندارد، با این نکته که سال گذشته 31 واحد آموزشی با 168 کلاس به زیرساخت نظام آموزش استان اضافه شد.

نظرات

captcha